Στην υγειά μας...






Ένιωθε την υγρασία να μπαίνει από το παντελόνι αλλά δεν την ένοιαζε.

Είχε βρέξει το βράδυ βλέπεις.

Απέμεινε να κοιτάζει τη βουνοκορφή πολλή ώρα . Τα σύννεφα, γκρίζα και γεμάτα βροχή ,είχαν κρύψει την κορυφή. Μάλλον, την είχαν πνίξει ασφυκτικά με το βάρος τους κι έμοιαζε να κατεβαίνουν ακόμα περισσότερο προς τα κάτω.

Της άρεσε να σκέφτεται ότι εκεί πάνω δεν ήταν έτσι όπως φαινόταν από εδώ.

Θα ζούσαν κάποιοι θεοί μέσα στο φως κι είχαν απλά τραβήξει προς τα κάτω την κουρτίνα για να μπορούν να πλάθουν όνειρα. 'Ισως για να καταστρώσουν σχέδια μοχθηρά, κρυμμένοι από τα μάτια των θνητών.

Είχε πάρει το αυτοκίνητό της πριν ξημερώσει και κατευθύνθηκε στην παλιά μονή, που τα ερείπιά της υψώνονταν σε ένα λόφο πάνω από το χωριό.

Εδώ ανέβαιναν τουρίστες το καλοκαίρι μα τώρα ήταν μεσοχείμωνο και δεν θα έβρισκε κόσμο. Ακόμα και ο παππούς που ανέβαινε κάποτε να φέρει τις κατσίκες του να βοσκήσουν από ένα μαντρί πιο δίπλα, είχε πεθάνει πριν 2 χρόνια και οι δυο του γιοί , επιχειρηματίες στην πρωτεύουσα, δεν έρχονταν παρά μόνο κανένα καλοκαίρι να περάσουν λίγες μέρες κοντά στη θάλασσα και να τσεκάρουν τα χωράφια που είχαν νοικιάσει σε ντόπιους.

Ευκαιρία να ηρεμήσει λίγο.

Από την αρχή της εβδομάδας ήθελε να φύγει, να χαθεί από τα μάτια του κόσμου, πράγμα δύσκολο.

Μια δασκάλα στο χωριό αποτελούσε το κέντρο της προσοχής. Και μάλιστα ανύπαντρη σε τέτοια ηλικία!

Πώς της το είπε εκείνη η ξανθιά μικρομάνα, όταν έμαθε πόσων χρονών είναι;

«Σας έκανα 10 χρόνια μικρότερη. Αν δεν έχεις περάσει μπόρες γράφεται κι αυτό στο πρόσωπο. Και το δικό σας είναι πάντα χαμογελαστό και λάμπει.»

Χα!

Ναι, έζησε μια ανέφελη ζωή με χαρές , αγάπη και λουλούδια.

Μα και φυσικά δεν ήταν παιδί χωρισμένων γονιών.

Οι γονείς της είχαν αποσυρθεί σε ένα μικρό σπίτι που είχαν κτίσει κοντά στη θάλασσα όταν ο πατέρας της είχε πάρει σύνταξη κι όταν ανέβαιναν στο χωριό όλοι έπιναν στην υγειά του.

Είχε χρηματίσει και πρόεδρος τόσα χρόνια κι όλοι μιλούσαν για τα καλά που είχε κάνει και για την προκομμένη οικογένεια του. Όλα του τα παιδιά σπούδασαν και τώρα δούλευαν. Κρίμα μόνο που είχαν τόση δουλειά και πήγαιναν σπάνια στην περιοχή τους.




Γύρισε στο δεξί πλευρό και ξάπλωσε βάζοντας τα χέρια της κάτω από το μάγουλό της.


Τι να θυμηθεί;

Τις βρισιές αυτού που ονομαζόταν πατέρας της ή τα αίματα που κυλούσαν από το κεφάλι της μάνας της ένα βράδυ που γύρισε από το χωράφι κι εκείνος της είχε σπάσει τη μύτη με γροθιές;

Την πλάτη της, που ακόμα είχε ένα ανεπαίσθητο σημάδι από το σχοινί που χρησιμοποιούσε για να την χτυπάει;

Ή μήπως το άγριο γρονθοκόπημα του μεγάλου της αδερφού όταν έμαθε πως είχε μείνει έγκυος;

Τύλιξε τα χέρια της γύρω από την κοιλιά της και κουβαριάστηκε πάνω στο υγρό χορτάρι.

Το μικρό δεν είχε γεννηθεί. Κι ο πατέρας του , ο παρολίγον πατέρας του, δεν είχε δώσει σημεία ζωής μετά την ανακοίνωση της αποβολής. Έλειπε εξάλλου στη Γερμανία. Είχε βρει θέση σε πανεπιστήμιο και φυσικά η εξέλιξη της καριέρας του δεν του επέτρεπε να έρθει Ελλάδα στο νοσοκομείο. Μετά είχε και τόσες δυσκολίες, φόρτος εργασίας, ένα ταξίδι στην Αμερική με το πανεπιστήμιο.

«Σε παρακαλώ. Είμαι τόσο πιεσμένος. Κατάλαβέ με.»

Φυσικά και καταλάβαινε. Δεν ήταν και δύσκολο.




Στο πρόσωπο αποτυπώνονται όσα περνάμε λοιπόν.

Και το δικό της ήταν αψεγάδιαστο.

Έτσι δεν της είπε εκείνος;

Ο τελευταίος της εραστής. Περιποιητικός, τρυφερός, με μια αγκαλιά ζεστή, δώρα κάθε μήνα, με χρήματα πολλά στην τράπεζα και στις επιχειρήσεις του.

Κι επιπλέον, με μια γυναίκα και δυο παιδιά.




Ξάπλωσε ανάσκελα στο χορτάρι.

Τα σύννεφα έφερναν βροχή κι ο ήλιος δεν είχε βγει.

Ξεβίδωσε το μπουκάλι με το κρασί που είχε δίπλα της.

«Στην υγειά μας », ύψωσε το μπουκάλι προς την κορυφή του βουνού.

Ακόμα μια όμορφη μέρα στην όμορφη ζωή της ξεκινούσε.

Σχόλια

Ο χρήστης AlexMil είπε…
Καλημέρα,
αυτές τις μέρες ξεκουράζομαι,(εδώ: http://cg-bigrock.blogspot.com/2009/06/post.html) οπότε μπαίνω και τα πρωινά στο δίκτυο.
Φοβερά όμορφο το κείμενο, από τις πρώτες στιγμές που το διάβασα, μπαίνεις αμέσως μέσα του. Η πορεία μια ζωής με μαγικό τρόπο.
Ποιανού είναι η ζωή δεν έχει σημασία. Αυτό που έχει είναι η πορεία του ανθρώπου μέσα στον αδησώπητο χρόνο, πορεία δυστυχώς μοναχική, με αναμνήσεις, καλές και κακές, με χαρά αλλά και δάκρυα.

Χαίρομαι που μπορείς και εκφράζεις εικόνες της φαντασίας ή της πραγματικότητας με αυτό το τρόπο. Σην ουσία της διήγησης δεν μπαίνω, γιατί αυτό δεν νομίζω πως είναι το ζητούμενο.

Τα ξαναλέμε
Ο χρήστης Penthesileia είπε…
Alexmil, με ξάφνιασες που με βρήκες και εδώ. Το έχω ανοίξει προκειμένου να βάζω τα αγαπημένα μου ποστ- νέα και παλιά.
Χαίρομαι που σου άρεσε η ιστορία. Μου άρεσε ότι σε έκανε να μπεις μέσα του- ή να μπει αυτό σε σένα. Συνήθως δυσκολευομαι να βρω τις κατάλληλες λέξεις αλλά αυτή είναι μία από τις περιπτώσεις που οι λέξεις βρήκαν εμένα.
Είναι από τις αγαπημένες και αφού μια παρέα ετοιμάζεται να βγάλει ένα free περιοδικό, ξαναδιαβάζω κάποια παλιότερά μου για να τα στείλω και έτσι τα ξαναβγάζω εδώ.

Είδα το χώρο που ξεκουράζεσαι :) Πολύ καλός χώρος. Προσπάθησα να καταλάβω σε ποιο σημείο της Θεσ/κης είναι αλλά έχω συνηθίσει την πόλη να την βλέπω από χαμηλά, αφού την περπατώ.
Έριξα και μια ματιά στα λινκς σας. Πάντα είχα ένα έντονο ενδιαφέρον για την αρχιτεκτονική.Είχα σκεφτέι και κάποτε να το κάνω σαν 2ο πτυχίο. Να φανταστείς ότι το μεταπτυχιακό μου είχε σαν τελική εργασία μοντέρνα αρχιτεκτονική μουσείων και γκαλερί μοντέρνας τέχνης Β.Δ. Ευρώπης :)
Άρα θα ψάξω τα λινκς σας

Να είσαι καλά

ΥΓ. Πώς τα πάει η τσόπερ;
Ο χρήστης AlexMil είπε…
γεια σου
Ξαφνιάστηκα εγώ που ξαφνιάστηκες, δεν έκανα κάποια προσπάθεια και ούτε κατάλαβα την αλλαγή, απλά σε είδα στο Πανόπτη,
Κατά τα άλλα, το studio είναι στην αρχή της Ν. Εγνατίας, η τσόπερ δεν είναι και τόσο καλά και αν γίνεται να με μιλάς στον ενικό.

Σαν γράμμα από το χωριό ακούγεται.

Στις αρχές του 1990 στην Αθήνα όπου δούλευα, μαζί με φίλους εκδώσαμε διάφορες μπροσούρες και ένα περιοδικό με τίτλο "Χώρος και Χρόνος" και υπότιτλο "της επιθυμίας και της ανάγκης - της φαντασίας και της πραγματικότητας"
Αντικείμενο όλων ανατρεπτικός πολιτικός - κοινωνικός λόγος.
Χαίρομαι λοιπόν τέτοιες προσπάθειες που τώρα στο δίκτυο, είναι πολύ πιο εύκολες. Για να φανταστείς τότε για τη διανομή του, γύριζα όλα τα μπαρ, τα καφέ, των Εξαρχείων και της ευρύτερης περιοχής.
Σκέπτομαι κάποια στιγμή και εφόσον οι συνθήκες το επιτρέπουν, να κάνω μια προσπάθεια εδώ στο δίκτυο για την έκδοση μιας ηλεκτρονικής μπροσούρας, με κατεύθυνση τη τέχνη, στις διάφορες μορφές της και κυρίως, στη ποίηση, τη πεζογραφία, τη ζωγραφική, την αρχιτεκτονική ....
Αυτό που λείπει αυτή τη στιγμή στο δίκτυο είναι τέτοιοι χώροι, που να μπορεί να έχει πρόσβαση ο καθένας που καλλιτεχνεί . Υπάρχουν κάποιοι χώροι που δυστυχώς είναι τόσο ελιτίστικοι και ανόητοι που κάθε άλλο προωθούν τη τέχνη, βρίθουν από ειδικούς που παπαρολογίες
Υπάρχουν διαμάντια στο δίκτυο, που δυστυχώς τα διαβάζουν 10 – 20 – 30 άνθρωποι και μέχρι εκεί και έπειτα χάνονται. Είναι κρίμα, τόσος κόπος να πηγαίνει χαμένος, γιατί πέραν από τη προσωπική απόλαυση, ανάγκη για αυτά που γράφεις, υπάρχει και η παράμετρος της δημοσιοποίησης που δεν πρέπει να τον αγνοούμε.

Σε κούρασα, τα ξαναλέμε
Ο χρήστης Penthesileia είπε…
Χαχα! Σαν γράμμα απότο χωριό;;;
Χαχαχα!! Μα δεν έκρυψα ότι είμαι μια χωριατοπούλα! :)
Ο πληθυντικός είχε να κάνει με το χώρο όσων εργάζονται εκεί, καθώς αναφέρεσαι στο Blog στον πληθυντικό. Θεώρησα ότι είναι μια προσπάθεια πέρα του ενός ατόμου.

Αν πραγματοποιήσεις τη διαδικτυακή μπροσούρα που λες, φρόντισε τη διοργάνωση να την αναλάβουν το πολύ 2 άτομα. Κάθε προσπάθεια με πολλούς καταλήγει να λήξει με τραύματα και..παράπλευρες απώλειες.

Αυτά και σου εύχομαι ένα όμορφο ΣΚ
Α, και δε με κουράζεις.
Ο χρήστης Anastasia είπε…
Πολύ ταξιδιάρικο...μ έφερε πίσω στον χρόνο. Την καλησπέρα μου
Ο χρήστης Penthesileia είπε…
Καλησπέρα Αναστασία μου
και από εδώ :)

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

με ένα εισιτήριο

Βράχος